Atlas Copco gaat cabless

Atlas Copco presenteert zijn PV 275 CA op MINExpo 2016, een volledig autonome en zonder cabine werkende pit Viper 275 blasthole drill. Mijnen gaan steeds meer richting boorgatboringen en klanten zijn verwijderd, zegt Atlas Copco’s VP of Marketing – Blasthole Drills, Jon Torpy. In plaats daarvan werd een terminal met een RCS-display, bediening, een kruk en een tafel geïnstalleerd.

“Op een bepaald punt tijdens de levensduur van de boormachine, zal wat probleemoplossing of onderhoud enige operationele controle van het dek en deze terminalaccommodaties vereisen,” verklaarde het bedrijf in een persbericht.

Hier is een bewerkt interview met Torpy over de Blasthole-oefening:

Kun je me iets vertellen over de Pit Viper?

Jon Torpy: Dit is de Pit Viper 275. Dit is een volledig cabless, volledig autonome machine. We noemen het de PV 275 CA, “C” staat voor cabless, “A” staat voor autonoom.

Veel van onze klanten hebben autonome oefeningen, we hebben autonome oefeningen, we hebben autonome oefeningen, en je hebt de cabine echt nodig, nu is de machine volledig autonoom? En deze machine is ons antwoord op die vragen.

Dus we hebben de cabine verwijderd en we hebben alle autonome functies die we dit jaar op MINExpo tonen.

Waarom moest je de taxi verwijderen?

Jon Torpy: Dus veel klanten hebben ons gevraagd: is de cabine echt nodig als je een volledig autonome oefening uitvoert? En het feit is dat in een volledig autonome omgeving de cabine niet echt wennen. In sommige gevallen zijn de bedieningselementen vereist als u bezig bent met onderhoud of iets dergelijks, dus we hebben het controlesysteem daar nog steeds voor onderhoudspraktijken of als het niet nodig is om daarheen te gaan. ons echt toeliet om onroerend goed te bevrijden, we kunnen nu overwegen wat we vragen, of het nu gaat om toename van water, brandstoftoename of zelfs andere projecten, we kijken naar deze ruimte die nu is vrijgekomen als gevolg van het verwijderen de taxi.

Jon Torpy: Ja. Met de cabless-machine zijn er delen van het autonome systeem die goed kunnen worden geïntegreerd in de rondloopprocedures van de machine. Dus tijdens een walk-around procedure zou je de oliepeilen controleren, je zou de peilstok controleren, maar met een autonome boormachine introduceerden we veel sensoren en heel veel kabels. Dus meestal hadden we veel van die boormachines in de cabine en we hebben ze eigenlijk in een lagere kast neergezet, dus nu dat rondlopen op de grond kan plaatsvinden, kan het oplossen van problemen-indien nodig- plaats daar, terwijl voordat het plaatsvond in de cabine.

Wanneer de cabine weggaat, biedt deze opties in termen van wijzigingen in de configuratie van de serie van dit model?

Jon Torpy: Een beetje. Dus we onderzoeken de veranderingen in configuratie die we kunnen aanbrengen. Dat is de discussie die nu met klanten plaatsvindt. Wat doen we met deze ruimte nu we de cabine hebben verwijderd?

Kunt u ons iets vertellen over de velddetectieservices?

Jon Torpy: In de automatisering is het belangrijk om eventuele obstakels die het gebied binnendringen in een autonome oefening te volgen, we willen de mensen beschermen, we willen alle apparatuur op de mijn veilig houden en we willen de boor veilig.

Deze systemen zijn er echt wanneer de standaard operationele procedures binnen de mijn mislukken. We hebben dus obstakeldetectie, de draaiende laser. Dat gaat helemaal rond de oefening kijken en eventuele obstakels identificeren die de ruimte binnenkomen. Wanneer dat gebeurt, is het eerste wat de oefening doet een waarschuwing geven, een claxon, de lichten knipperen en er staat: “U bent mijn ruimte binnengegaan en u zou hier niet moeten zijn.” , de persoon of het obstakel blijft in de richting van de oefening gaan en gaat naar de volgende beschermingslaag. De oefening wordt dan afgebroken en gaat niet verder totdat de instructies worden overschreven of nieuwe instructies worden gegeven door de externe operator, die een duizend kilometer verderop, maar wie kan naar de oefening kijken en identificeren wat het gevaar is en een beslissing nemen.